psieEgo

Szkoła dla Ciebie i Twojego psa

WATAHA psieEgo BIESZCZADY ‘2020 #1.

Jerzy Herma
wtorek, 14 lipca 2020 13:55
Kalendarz
WATAHA psieEgo BIESZCZADY ‘2020 #1.

WATAHA psieEgo Bieszczady ‘2020 #1.
Bieszczady, Cisna…niesamowite miejsce w Polsce i na Ziemi. Czas i miejsce zatrzymało się dawno temu. Przepiękna, dzika, nieokiełznana “ziemia” Bieszczad budzi zachwyt i ciarki na skórze. Wróciliśmy do domów ale już chcemy tam wrócić. Noc w hamaku pod gwiazdami. Jajecznica ze śpiewem ptaków i szumem Solinki. Ludziska z psami, którzy tworzyli wyprawę rewelacyjni pod każdym względem – dzięki bardzo za wspaniały czas spędzony wspólnie. Sobota 29km: Cisna 550 m.n.p.m. – Wyżna 855 m.n.p.m. – Małe Jasło 1103 m.n.p.m. – Szczawnik 1098 m.n.p.m. – Duże Jasło 1153 m.n.p.m. – Fereczata 1102 m.n.p.m. – droga leśna – Cisna. Cudowne widoki z grani szlaku na Słowację i nasze Połoniny [nie dostępne dla łap psów – zakaz wchodzenia do Bieszczadzkiego Parku Narodowego]. W sobotę licznik kilometrów WATAHY psieEgo wybił 400km! 29km w sobotę to trening osobisty i grupowy, to trening interwałowy dla kandydatów na psy ratownicze [w tym trening oszczekania na różnym poziomie zmęczenia]. Uwieńczeniem trasy był posiłek w najbardziej znanej knajpie w Bieszczadach…Siekierezadzie [oczywiście z psami]. Po powrocie do obozowiska Tramp wieczór spędziliśmy przy ognisku. Niedzielny deszczowy poranek to wspólne śniadanie i kawa w “Bednarzówce” – dziękujemy za gościnę i full relaksujące przedpołudnie. Dziękujemy gospodarzom obozowiska TRAMP Cisna za gościnę i mega klimatyczne miejsce, które polecamy wszystkim – tym pod namioty, tym z kamperami, tym którzy chcą wynająć domek, tym z psami. W drodze powrotnej odwiedziliśmy wypał węgla drzewnego w Maniowie, Schron kolejowy w Stępinie [trening SAR – oszczekanie w ciemnym 100metrowym tunelu schronu], zjedliśmy obiad w Leśnej Willi PTTK w Komańczy. W Bieszczadach spotkaliśmy murale autorstwa Arkadiusza Andrejkow – szczególne wrażenie wywarł na nas mural Wilka pod wiaduktem w Komańczy. WATAHA psieEgo to ekipa ludzi z konikiem na punkcie psów i wędrowania po górskich szlakach, ale tym razem zarażamy również wspólnie spędzonym czasem pod namiotami, przy wspólnie przyrządzanych posiłkach, kawy w kawiarkach. Wspólny mianownik to też samochody z napędem 4×4. Czas spędzony w Bieszczadach z taką WATAHĄ inspiruje, motywuje i daje ujścia spełnianiu planów, więc do zaś! Kto z nami chciałby “wędrować” mile widziany będzie!